star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Learning by doing er den bedste måde at blive bedre på. Når du har afsluttet et projekt, kan du benytte vores enkle tjekliste til at evaluere resultatet og finde måder til at forbedre din forretning fremover.

 

Det oprindelige arbejdsomfang

Hvor præcist forudså du arbejdets omfang? Hvis du måtte udføre ekstra arbejde, så notér hvad det var, og om du fik betaling for det. Hvis du ser, at bestemte problemer dukker op regelmæssigt - som f.eks. at kunden kræver grundigere rengøring efter arbejdets afslutning - kan det skyldes, at arbejdets omfang ikke er blevet vurderet præcist nok, eller at du har undervurderet muligheden for at lægge yderligere rengøring ind i dine tilbud.

 

Ressourcerne

Undervurderede du omkostningerne til materialer eller arbejdsløn? Der er nogle enkle regler, som gør det nemmere at vurdere arbejdsmængde og prisoverslag. F.eks. hvis du og dine medarbejdere kun arbejder effektivt 80 % af tiden: det kan betyde, at opgaverne tager længere tid. Hvis det sker regelmæssigt, kan det skyldes, at du overvurderer din og dine medarbejderes effektivitet. Når du skal vurdere indsatsen ved et nyt job, kan du udføre opmålinger direkte i Ekspert-appen og udregne præcise omkostninger og tidsplaner.

 

Feedback fra kunderne

Hvor glad er kunden for det færdige resultat, og fik du feedback fra kunden? En ærlig anbefaling fra en kunde er et effektivt salgsværktøj, men anbefalingen kan også indeholde nyttig feedback, der kan effektivisere dine arbejdsmetoder.

 

Det uventede

Mellem planlægning og udførelse af et job kan meget gå galt. Hvordan håndterede du eventuelle problemer, og kan du undgå tilsvarende problemer i fremtiden? Hvis kunden misforstod noget i kundeaftalen, hvordan kan du undgå gentagelser ved dit næste projekt?

Teaser: 
Enhvert afsluttet job er en test af din forretning. Så hvilke erfaringer kan du drage nytte af til dit næste job?
Author name: 
AkzoNobel
Hero Image: 
Projektevalueringer og projekttjeklister er af afgørende betydning for at fastholde indtjeningen
Sections: 
Type of Media: 

image

Image: 
Feedback fra kunden er en vigtig del af evalueringen og din projektliste
Publication date: 
Thursday, September 14, 2017 - 2:30pm
Call To Action: 
Article detail page
Order Weight: 
Advice & Support Pillars: 
Featured Article: 
0
Teaser Image: 
Projektevalueringer og projekttjeklister er af afgørende betydning for at fastholde indtjeningen
Is it a color sample page ?: 
0

Ny

Sådan udarbejder du kundeaftaler

Læs mere

Få den perfekte anbefaling af kunden

Læs mere

Styrk din forretning med social media marketing

Læs mere

Få et præcist overblik over arbejdets omfang

Læs mere