star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Få mest muligt ud af ekstraarbejde

Forretning

Når en kunde skifter mening om en projektplan, skal du opfatte det som en ny forretningsmulighed snarere end et problem

Hvis en kunde ønsker, at du skal udføre mere malerarbejde end beskrevet i projektplanen, behøver det ikke at være en dårlig ting. Hvis du griber det positivt an, kan det ekstra arbejde vendes til at blive en ny forretningsmulighed.

 

Bedøm det større arbejdsomfang

Når du arbejder for en kunde, vil vedkommende ofte udnytte muligheden for at få udført mere malerarbejde. Hvis kunden efterspørger mere malerarbejde, skal du lytte til kundens ønsker og spørge, om du skal give et tilbud på det malerarbejde, der ligger ud over det oprindeligt aftalte arbejdsomfang. Det er en pæn måde at informere kunden om, at det de nu efterspørger, ikke indgår i den oprindelige projektplan og økonomiske aftale.

 

Vis mulighederne

Hvis kunden stadig er interesseret, kan det være en god idé at pege på de områder, som de endnu ikke har overvejet. Hvis de ønsker at få malet vinduespartierne, kan de måske også være interesseret i at få malet panelerne? Forklar dem, hvor meget de kan spare ved at slå til nu, hvor du alligevel er i gang i deres hjem. Måske kan du bruge nogle af de materialer, som de allerede har betalt for til det ekstra arbejde.

 

Gå efter det igen

Hvis din kunde virker interesseret i at få udført mere malerarbejde og udvide projektplanen, skal du gå efter det, som var det en ny kunde. Præsentér kunden for tilsvarende arbejder, du har udført tidligere og forklar dem om fordelene ved at få udført arbejdet med det samme frem for at vente.

 

Anbefalinger, relationer og rabatter

Et øget arbejdsomfang giver andre muligheder end blot mersalg eller nye tilbud. Hvis det oprindelige job er gået rigtig godt, og du dermed har opbygget en god kunderelation, kan du tilbyde fremtidige rabatter, så merprisen for det ekstra arbejde bliver lettere for kunden at acceptere. Måske kan du tilbyde rabat på fremtidige reparationsarbejder eller en kreditnota, hvis deres anbefalinger af dig til venner og bekendte fører til nye opgaver.

AkzoNobel

Ny

Sådan udarbejder du kundeaftaler

Læs mere

Få den perfekte anbefaling af kunden

Læs mere

Styrk din forretning med social media marketing

Læs mere

Få et præcist overblik over arbejdets omfang

Læs mere