star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Få den perfekte anbefaling af kunden

Der er ikke noget, der slår at få nye maleropgaver på baggrund af gode anbefalinger fra glade kunder. Godt udført arbejde giver mulighed for at få din forretning til at vokse, så glem ikke muligheden for at få gode anbefalinger fra kunderne.

 

Det sidste touch

Afslutningen på en maleropgave er som regel at fremsende fakturaen, men hvorfor ikke gøre et ekstra godt indtryk ved at vedlægge en lille gave? Hvad med at vedlægge en lille bøtte maling i den rigtige farve så kunden senere kan udføre små reparationer, eller måske et lille udvalg af pensler med din kontaktinformation trykt på? Det kan hjælpe din forretning med at skille sig ud fra konkurrenternes.

 

Ansigt til ansigt

Glade kunde bliver endu gladere, hvis de føler, at de kender dig og stoler på dig. Derfor er det vigtigt, at du personligt beder dem om en anbefaling, for det viser, at deres mening betyder noget for dig. Du får med stor sandsynlighed et positivt svar.

 

Opfølgning

Gør det let for kunderne at synes godt om dig ved at følge op på det udførte arbejde med en e-mail eller et brev med nogle få spørgsmål som "Hvad synes du om vores kundeservice?", eller “Hvor brugbar var vores rådgivning om farver og kvalitet?”. Direkte spørgsmål virker som regel bedre end et blankt stykke papir.

 

Vær redaktør

Kunder formulerer sig sjældent i korte, klare sætninger. Hvis kunderne roser dit arbejde, så spørg, om du må citere dem på de sociale medier. Send dem en e-mail med bekræftelse på, hvad du vil citere dem for.

 

Husk detaljerne

Anbefalinger har større troværdighed, hvis de indeholder navn på afsender og nogle detaljer omkring det udførte arbejde. De færreste kunder ønsker at opgive deres fulde navn, men lidt information om afsenderen (f.eks. "John, 4-værelses lejlighed, København") kan gøre en stor forskel.

 

Tilføj billeder

Anbefalinger er meget stærkere, hvis de suppleres med billeder. Husk at spørge kunden om lov til at tage billeder af det færdige arbejde. Det gælder især, hvis du ønsker at vise billederne til andre kunder. Og husk at fjerne alt, hvad der kan identificere ejeren eller adressen ­– som f.eks. familiefotos, post eller navne. Præsentationsværktøjet er et godt sted at fremvise dit arbejde.

 

Stå til rådighed

Husk altid at efterlade dine komplette kontaktinformationer på alt, hvad du efterlader hos kunderne, herunder på visitkort, faktura og e-mails, så dine kunder ved, hvor de skal sende anbefalinger. Kontaktinformationen skal indeholde adresser på alle dine profiler på de sociale medier, så kunderne kan @tagge dig på deres egne profiler.

Teaser: 
Et godt udført arbejde giver altid gode muligheder for at få nye maleropgaver. Læs videre og få gode råd om, hvordan du får de bedste anbefalinger fra kunderne
Author name: 
AkzoNobel
Hero Image: 
Få den perfekte anbefaling af din malerforretning fra dine kunder
Sections: 
Type of Media: 

image

Image: 
Styrk dine kunderelationer med gode anbefalinger fra dine kunder
Publication date: 
Tuesday, September 12, 2017 - 4:00pm
Call To Action: 
Article detail page
Article detail page link label: 
Læs mere
Order Weight: 
Advice & Support Pillars: 
Featured Article: 
0
Teaser Image: 
Få den perfekte anbefaling af din malerforretning fra dine kunder
Is it a color sample page ?: 
0