star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Selv når du har travlt er det værd at fokusere på markedsføring og forretningsudvikling, så du også har noget at lave i de kommende måneder. Nøglen er at dele den ekspertise, som du omsætter til resultater hver eneste dag.

 

Tænk lokalt

Rejser og transport æder din tid og dine penge, så sats på lokalområdet. Henvend dig til lokale byggefirmaer og markedsfør dig gennem lokalområdets faciliteter som f.eks. skoler, idrætshaller og andre håndværkere for at blive et velkendt navn i din branche. Og sæt en ære i at dele anbefalinger for at gøre et godt indtryk på potentielle kunder.

 

Fokusér på et forretningsområde

Stol på dine evner inden for dit speciale og kortlæg dine vigtigste kundegrupper. Hvis det f.eks. er mellemindkomst-familier, der oftere ønsker at renovere deres bolig end gennemsnittet, så giv f.eks. et tilbud på yderligere malerarbejde, når du har fået en opgave. Du kan også markedsføre dig på kun at anvende vandbaserede malinger, der er mere miljøvenlige.

 

Skil dig ud

Direct mails kan være en god idé, men prøv i givet fald at adskille dig fra den traditionelle billede af en maler med en pensel i den ene hånd og en malerbøtte i den anden. Modigt design med skrappe farver er et godt sted at starte, og ved at bruge lidt penge på en dygtig grafiker til opsætning af dit markedsføringsmateriale får du større synlighed. Brochurer leveret pr. post giver et mere professionelt indtryk og distribueres mere effektivt, end hvis du selv går fra dør til dør.

 

Bliv mobil

Traditionel annoncering giver kun en vis synlighed. At være synlig på nettet er vigtigt, men det betyder ikke, at du skal tilbringe timevis foran computeren hver dag. En firmaside på Facebook gør det nemt at komme i kontakt med potentielle kunder, og Instagram er et godt sted at præsentere billeder af dine bedste arbejder.

Teaser: 
Find nye kunder ved at vise din passion for dit fag
Author name: 
AkzoNobel
Hero Image: 
Ny forretningsudvikling for malerfirmaer
Sections: 
Type of Media: 

image

Image: 
Sådan finder du nye kunder til din malerforretning
Publication date: 
Thursday, September 14, 2017 - 10:45am
Call To Action: 
Article detail page
Article detail page link label: 
Læs mere
Order Weight: 
Advice & Support Pillars: 
Featured Article: 
0
Teaser Image: 
Ny forretningsudvikling for malerfirmaer
Is it a color sample page ?: 
0

Ny

Sådan udarbejder du kundeaftaler

Læs mere

Få den perfekte anbefaling af kunden

Læs mere

Styrk din forretning med social media marketing

Læs mere

Få et præcist overblik over arbejdets omfang

Læs mere