Nordsjö Expert app

Visualiser farven med det samme på væggen og find farve- og produktinformation
Se

Sådan udarbejder du kundeaftaler

Kunde

En klar kundeaftale kan spare dig for mange diskussioner og mange timers gratis arbejde


 

img1

En kundeaftale beskriver, hvilket arbejde, du skal udføre for kunden, hvornår du vil udføre det og til hvilken pris. Kundeaftalen skal også venligt beskrive, hvilke opgaver, der ikke er omfattet. Jo mere detaljeret den skriftlige kundeaftale er, jo bedre er du stillet, hvis der skulle opstå tvister senere i forløbet. Der er flere elementer, der skal fremgå af kundeaftalen.

 

Tidsforbrug

Beskriv timetallet, der skal anvendes på opgaven samt den aftalte start- og slutdato. Beskriv også, hvilke adgangsmuligheder, du skal have til arbejdspladsen, herunder også tidspunkter. Notér også, at manglende adgang til arbejdspladsen vil medføre forsinkelser.

 

Betaling

Notér den samlede pris samt en specifikation på de enkelte poster, så kunden kender fordelingen på arbejdsløn, materialer, evt. leje af udstyr etc. Notér også betalingsforløbet, herunder evt. betaling inden arbejdet påbegyndes samt slutafregning. Det er en god idé at bede om delbetaling, inden arbejdet påbegyndes. Notér også evt. ekstra renter og rykkergebyrer ved for sen betaling samt minimumbetaling for opgaven, såfremt kunden annulerer ordren, inden arbejdet er færdiggjort.

 

Arbejdsomfang

En beskrivelse af arbejdets omfang er en trin-for-trin guide for alle arbejdsopgaver; herunder forberedelse, rengøringsmidler, beskrivelser af de arealer, der skal males, antal påføringer, materialeforbrug mv. Husk også at notere de udgifter, der ikke er omfattet af kundeaftalen, herunder flytning, opbevaring eller beskyttelse af møbler mv.

 

Farver og slutkvalitet

Kundeaftalen skal indeholde de præcise farve koder eller -navne samt de samlede arealer, der skal males inkl. beskrivelse af slutkvalitet for de enkelte områder. Husk også at notere, om materialeforbruget indgår i honoraret.

 

Dine forretningsbetingelser

Har du nogle forretningsbetingelser, du altid inkluderer i dine kundeaftaler? Det er en god idé f.eks. at inkludere behov for adgang til en parkeringsplads, rindende vand, strøm og toilet. Vær ikke nervøs for at tilføje detaljer men husk, at det er en aftale, der går begge veje. Oplysninger om prisgaranti, din forsikringsdækning, adgang til ankenævn mv. kan bidrage til dine kunders tryghed.


AkzoNobel

Nordsjö Professional Expert app appstore google play
Henter dataene, vent venligst...