Nordsjö Expert app

Visualiser farven med det samme på væggen og find farve- og produktinformation
Se

Styrk din forretning med social media marketing

Forretning

Social media marketing er dagens kommunikationsform: her er seks forslag til at bruge sociale medier, der kan skaffe dig dit næste job


 

img1

Mund-til-øre og anbefalinger fra glade kunder efter veludført arbejde kan give nye kunder og mere arbejde. Men at skabe den samme effekt på de sociale medier kan være svært. Hvis du gør det rigtigt, kan omtale af dit gode arbejde nå en helt ny gruppe mennesker.

 

Her er seks trin, der får dig igang:

 

1. Skab dine kommunikationskanaler

En hjemmeside er god til at vise potentielle kunder, hvad du kan. Hjemmesider kræver dog, at kunderne aktivt søger efter dig på nettet, mens de sociale medier hjælper dig til at finde helt nye grupper af potentielle kunder. Hvis du ikke allerede har gjort det, skal du oprette en profil på et eller flere af de sociale medier. Facebook er et godt sted, fordi så mange mennesker bruger det. Her kan du præsentere dine arbejder på en positiv måde. LinkedIn er mere velegnet, hvis du i højere grad ønsker at komme i kontakt med andre virksomheder end med private, og Instagram er et godt sted til at præsentere dine arbejder, da det er det bedste sted at vise billeder. Uanset hvilket socialt medie, du vælger, brug "Om"-sektionen til at vise, hvad du laver. Når du har oprettet dine profiler, skal du bruge dine brochurer, hjemmesider og printannoncer til at dirigere potentielle kunder til dine profiler på de sociale medier.

 

2. Vær kræsen

Det er bedre at oprette en eller to gode profiler på de sociale medier end at have mange men svage profiler. Timing er vigtig: hvis foråret er en vigtig årstid for at få udført malerarbejde, er det en god idé at være mere aktiv i denne periode. Og prøv at poste indlæg på forskellige tider at døgnet for at se, hvornår der er størst interesse.

 

3. Præsentér dit arbejde

Vis hvad du kan ved at poste billeder af dine arbejder (efter at have fået tilladelse fra dine kunder) på de sociale medier. Husk at tage billeder i dagslys, så farverne bliver så ægte som muligt, men vær ikke bekymret, hvis billederne ikke er i "magasin-kvalitet". Gode hverdagsbilleder er mere troværdige. Det vigtigste er at få rummet til at se indbydende ud. Ryd op og prøv at skabe en stemning, som kunderne vil føle sig hjemme i.

 

4. Bed kunderne om at anbefale dig

Spørg dine kunder, om de vil anbefale dig på din Facebook-profil, når du har udført arbejdet. Disse anbefalinger vil komme op i dine følgeres nyhedsfeed. Hvis de er på Instagram, så bed dem om at @tagge dig i deres billeder, så deres venner kan se, hvem der har udført arbejdet.

 

5. Følg dine lokale kunder

Søg efter lokale grupper på Google, og søg efter lokale grupper på de sociale medier. Følg relevante grupper og tilbyd dine gode råd, hvor det er muligt. Denne tilgang er ofte mere effektiv end annoncering.

 

6. Vær dig selv

Undgå at bruge forretningssprog - de sociale medier er uformelle kommunikationskanaler. At være personlig i kommunikationen ved f.eks. at tiltale kunderne ved fornavn, tilbyde gode råd samt anbefale andre håndværkere som f.eks. snedkere og vvs'ere har også stor værdi.

 

Besøg vores Facebook og Twitter -profiler for at få de seneste nyheder. 


AkzoNobel

Nordsjö Professional Expert app appstore google play
Henter dataene, vent venligst...