Nordsjö Expert app

Visualiser farven med det samme på væggen og find farve- og produktinformation
Se

Sådan håndterer du kundernes forventninger

Kunde

Når kunderne har for høje forventninger, kan det føre til skuffelser. Heldigvis er der flere måder at håndtere kundernes forventninger, så du sikrer, at kunderne alligevel bliver tilfredse


 

Alle har et drømmehus i deres fantasi, og boligrenovering handler om at gøre denne drøm til virkelighed. Men det kan også handle om at håndtere kundernes forventninger om, hvad der er muligt, så de ikke ender med at blive skuffede.

 

Ønskesedlen

Start med at finde ud af, hvad kunden i virkeligheden ønsker at opnå. Ønsker de, at et lille rum skal føles større og mere luftigt? Kan de henvise til eksempler på farver og indretninger, som de er interesseret i at ende med?

 

Kontrol af virkeligheden

De rigtige farver kan ændre opfattelsen af et rum, men farver har også sine begrænsninger. Hvis kunden forventer, at et lille værelse kan komme til at føles som en stor spisestue bare ved at blive malet, er det vigtigt at bringe dem ud af den vildfarelse. Vær positiv men realistisk og understreg, hvordan naturligt lysindfald eller værelsets størrelse vil påvirke slutresultatet.

 

Tallene

Når arbejdets omfang er aftalt, kontrollér så kundens budget og forventninger til tidsrammen. Hvis de er urealistiske, så vær ærlig omkring det fra starten og prøv i stedet at tilbyde kompromisser. Hvis du accepterer en for stram deadline for at gøre kunden glad, ender det sandsynligvis alligevel med en skuffelse. Selv om det kan være frustrerende for kunden at få et "nej", viser din vilje til kompromis, at du tager kunden seriøst.

 

Arbejdet

Malerarbejde kan være en rodet affære. Selv om du gør dig store anstrengelser for at sikre et godt slutresultat, kan det være klogt at forklare kunderne præcist, hvad de kan forvente: dine arbejdstider, hvem der skal udføre arbejdet og hvordan arbejdspladsen vil se ud til fyraften. Det kan berolige kunden og bidrage til højere kundetilfredshed.

 

Sige nej tak

Tilbyd kunderne så meget rådgivning som muligt og vær fleksibel. Men føler du, at deres forventninger er helt urealistiske, så forbered dig på at sige nej tak til opgaven. Ofte kan et dårligt job være værre end intet job, og du kan bruge din tid bedre på at finde nye kunder.


AkzoNobel

Nordsjö Professional Expert app appstore google play
Henter dataene, vent venligst...