star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Hvad kunder skal vide om dig

Kunde

Et godt førstehåndsindtryk er vigtigt, men det kan være fristende at fortælle potentielle kunder for meget og for hurtigt. Denne 5-punkts tjekliste er vores guide til at opbygge gode kunderelationer helt fra starten

Du er eksperten

Ved dit første møde med en ny kunde kan du fortælle om dine specialer, hvor længe du har været i malerfaget og om hvilke specialuddannede eksperter, du kan trække på. Regn ikke med at din nye kunder kender til alle dine kompetancer. Og jo mere relevant erfaring du har, jo bedre; har du arbejdet i lokalområdet før, eller måske endda i samme type bygning, så fortæl dem om det.

 

Du er professionel

Anbefalinger giver nye kunder tillid, hvilket er afgørende for at opbygge gode kunderelationer. Anbefalinger giver dig også støtte og beskyttelse. Nævn gerne relevante medlemskaber af brancheforeninger, brancheklagenævn og forsikringsordninger, der kan indgyde kunden ekstra tillid.

 

Du er ligefrem

Malerarbejde kan være en rodet affære. Vær ligefrem omkring dette og fortæl kunden, hvordan du arbejder: pakker du helt sammen hver dag til fyraften og fjerner alt materiale fra arbejdspladsen? Hvis kunden ved, hvordan du arbejder og med hvem, bliver det lettere for kunden at acceptere, at du har adgang til deres hjem.

 

Du inspirerer

Mennesker lytter til gode historier, så find måder at fortælle dem på. Det kan f.eks. være ved at vise før-og-efter-billeder af tidligere jobs, forskellige slutresultater og stilarter, du kan udføre, eller anbefalinger fra tilfredse kunder. Så udnyt mulighederne for at præsentere dine bedste resultater. Potentielle kunder vil gerne bekræftes i, at du er lige så engageret i at opnå et godt resultat, som de er.

 

Du er til at få fat i

Hvis du er nem at finde online, bekræfter det kunderne i, at du har succes på markedet. Få dem til at besøge din hjemmeside, hvis du har en eller besøge dine profiler på de sociale medier. Husk at oplyse firmaadresse og adresser til dine profiler på de sociale medier på dine visitkort.

AkzoNobel

Ny

Sådan udarbejder du kundeaftaler

Læs mere

Få den perfekte anbefaling af kunden

Læs mere

Styrk din forretning med social media marketing

Læs mere

Få et præcist overblik over arbejdets omfang

Læs mere