star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Gør kunderne glade på alle jobs

Kunde

Høj kundetilfredshed får kunderne til at komme tilbage og giver gode muligheder for at udvikle forretningen. Her kommer en liste med tips, der kan gøre dine kunder glade, når du udfører malerarbejde for dem.

Meget pertentlige kunder kan ofte undervurdere det roderi, som malerarbejde kan medføre. Men med tydelig kommunikation til kunderne kan du gøre dem glade.

 

Kommunikér

Tydelig kommunikation med kunderne giver dem en følelse af kontrol og kan medføre, at de vil være mere forstående, hvis der opstår problemer. Hvis de er hjemme, når du afslutter dagens arbejde, så vis dem, hvad du har lavet og fortæl, hvad du planlægger at gøre derefter. Hvis de er væk, når du arbejder, så send dem et par billeder på e-mail eller SMS, så de kan følge arbejdet og se, at det skrider fremad. Og hvis du må udskyde aftalt arbejde, så kommunikér det tydeligt til kunden på forhånd.

 

Brug hensynsfulde kolleger

Du hænger på enhver kollegas eller medarbejders attityde, så sørg for kun at samarbejde med gode folk, du kan stole på. Hvordan taler de til kunden? Bander og svovler de under arbejdet? Brokker de sig højlydt over værktøjet eller arbejdsopgaverne? Alt hvad der kan gøre kunderne utilpasse i deres eget hjem falder tilbage på dig og kan skade dine kunderelationer.

 

Pas ekstra på

Hvis der sker selv mindre uheld under arbejdet, er det bedst at informere kunden direkte i stedet for at lade dem finde ud af det selv. Brug afdækning overalt også i den del af hjemmet, som ikke skal males, men som du skal passere igennem som f.eks. entré, gange og tilstødende værelser. Selv det mindste fodaftryk eller malerklat kan få din kunde til at føle, at du ikke passer på.

 

Hold dig til dit område

Hvis kunden opholder sig i sit hjem under arbejdert, så tænk på, hvordan det forstyrrer deres dagligdag. Hvis du rydder op hver dag til fyraften og fjerner eventuelt affald, vil de fleste kunder bemærke den ekstra indsats. Hvis du har brug for at efterlade materialer og værktøj, så pak det sammen i et hjørne og dæk det til.

AkzoNobel

Ny

Sådan udarbejder du kundeaftaler

Læs mere

Få den perfekte anbefaling af kunden

Læs mere

Styrk din forretning med social media marketing

Læs mere

Få et præcist overblik over arbejdets omfang

Læs mere