Godt at se dig!
Ellers login via email.
Velkommen til Nordsjö
Ellers login via email.
Opret forbindelse
Tak!
Vores nyeste tips og inspirationer er på vej til din postkasse
Opret forbindelse
Glemt dit kodeord?
Indtast den e-mailadresse, der hører til din konto
Kontoindstillinger
Adgangskoden er blevet ændret
Glemt dit kodeord?
Would you spare a minute to answer 3 questions
Thanks!
We will send you colourful news every now and then.
Slet konto
Udfør aldrig ubetalt arbejde igen
Mange små ekstra kundeønsker kan løbe op, og det kan være svært at finde en balance mellem at yde ekstra god service og samtidig få den ekstra betaling, du fortjener
Nogle kunder ønsker at ændre i projektet undervejs, og det er ikke usædvanligt, at en opgave vokser, når kunden ser de positive forandringer i hjemmet. Men når arbejdets omfang vokser, skal betalingen gøre det samme...
Fokusér på detaljerne
At overse detaljer under planlægningen af et projekt kan koste penge senere i processen, så lav en præcis opgørelse over arbejdets omfang som en del af din kundeaftale , som du og kunden kan falde tilbage på undervejs i projektet. Vær omhyggelig med at notere farver (helt ned til farvekoder og priser), antal påføringer, forberedelsesarbejde og opmåling af de malede arealer. Hvis en kunde beder om at få udført ekstra arbejde, kan du nemt forklare merprisen og ændringerne i den samlede projektomkostning.
Balancen mellem merpris og kunderelation
Alt ekstra arbejde ud over det aftalte skal der i princippet betales ekstra for. Små tjenester som lidt ekstra slibning af paneler uden beregning kan dog medvirke til at opbygge en bedre kunderelation. Men det er vigtigt, at kunden værdsætter din ekstra indsats, og alle ekstra omkostninger i løbet af projektet bør principielt viderefaktureres.
Kommunikér tidligt
Undgå store overraskelser for kunden ved at gøre opmærksom på alle ekstra kundeønsker ud over den oprindelige kundeaftale. En større regning end aftalt kan føre til en konflikt, men hvis du inden du påbegynder det ekstra arbejde forklarer kunden, at det vil koste mere, kan det løse konflikten, inden den opstår. Følg aftaler om ekstra arbejde op med en venlig e-mail, der forklarer, hvad det ekstra arbejde vil koste, og bed kunden om at acceptere den ekstra betaling på e-mail.
Hold fast i den beregnede arbejdsomfang
Hvis en kunde føler, at ekstra arbejde er inkluderet i de oprindelige projektomkostninger, kan du henvise til arbejdsbeskrivelsen i kundeaftalen. Det er her, den store detaljeringsgrad i arbejdsbeskrivelsen bliver nyttig. Alt ekstra arbejde skal føre til ekstra betaling, og hvis beløbet er stort nok, bør det føre til et ekstra tilbud.
Når nok er nok
Den sidste udvej er selvfølgelig at trække sig fra et job. Hvis kundens ekstra krav bliver helt urimelige, skal du klart sige fra. I disse situationer er det vigtigt at have fået delvis betaling for arbejdet allerede fra starten, så du dermed kan minimere dit tab.
AkzoNobel
Tilføj en ny opgave
Tilføj en ny opgave
Redigér
Slet opgave
Er du sikker? Alle gemte noter, fotos og informationer vil blive slettet.
Gem farve
Gem under Min arbejdsplads
Gem produkt
Gem under Min arbejdsplads