star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Ved at aftale arbejdsomfanget i en projektplan sammen med kunden reducerer du risikoen for reklamationer senere i forløbet. Her er nogle punkter, som er værd at huske.

 

Beskriv alle detaljer

Notér alle de opgaver, du har aftalt med kunden, på skrift i en opgørelse over arbejdets omfang. Anfør så mange detaljer som muligt, og påbegynd aldrig arbejdet, før du har en skriftlig aftale med kunden. Notér præcis hvilke vægge, der skal males, antallet af påføringer, mængden af maling inkl. farver og farvekoder, evt. forberedelsesarbejde, rengøring og grundinger, samt notér hvilke arbejder, der ikke er inkluderet. Se ‘Sådan indgår du kundeaftaler’ for yderligere information om, hvad du bør notere.

 

Lav et resumé

Et resumé fremhæver de vigtigste punkter i projektplanen og udgør en del af kundeaftalen. Mens kundeaftalen omfatter samtlige forretningsbetingelser, er resuméet en praktisk huskeseddel for de vigtigste detaljer: farvenavne og -koder, start- og slutdato, forberedelsesarbejder, slutkvalitet, arbejdets omfang og betalingsdato. Brug resuméet som en tjekliste.

 

Kontrollér regelmæssigt

Regelmæssig kontrol af arbejdet undervejs giver dig en mulighed for at justere projektplanen undervejs snarere end til sidst. Hvis kunden ikke er hjemme under arbejdet, er det en god idé at ringe til kunden med nogle dages mellemrum for at høre, om kunden er tilfreds med forløbet. Hvis kunden er på ferie, er det en god idé at sende dem e-mails med billeder af arbejdet, når det skrider fremad.

 

Farvevalget ligger hos kunden

Du skal naturligvis tilbyde kunderne din ekspertise omkring farvevalg, men for at undgå problemer senere er det vigtigt, at den endelige beslutning om farvevalget ligger hos kunden. Brug Visualizer-appen til at hjælpe dem med at træffe en beslutning og notér deres valg i kundeaftalen, så der ikke er risiko for diskussioner, når arbejdet er udført.

Teaser: 
Måden du arbejder på i starten af et projekt ,kan hjælpe dig til at undgå reklamationer i slutningen af projektet
Author name: 
AkzoNobel
Hero Image: 
Projektplaner og beskrivelse af arbejdets omfang kan sætte en stopper for reklamationer
Sections: 
Type of Media: 

image

Image: 
Undgå reklamationer med en god beskrivelse af arbejdets omfang
Publication date: 
Thursday, September 14, 2017 - 1:30pm
Call To Action: 
Article detail page
Article detail page link label: 
Læs mere
Order Weight: 
Advice & Support Pillars: 
Featured Article: 
0
Teaser Image: 
Projektplaner og beskrivelse af arbejdets omfang kan sætte en stopper for reklamationer
Is it a color sample page ?: 
0

Ny

Sådan udarbejder du kundeaftaler

Læs mere

Få den perfekte anbefaling af kunden

Læs mere

Styrk din forretning med social media marketing

Læs mere

Få et præcist overblik over arbejdets omfang

Læs mere