Projektafslutning og hvad du skal gøre, når malingen er tør

Kunde

Det hårde arbejde er overstået. Din næste opgave er at sikre, at dit arbejde giver det størst mulige afkast


 

 

img2

Et projekt er ikke slut, når malingen er tør. Det er nu, du skal tilføre din forretning ekstra værdi - et godt indtryk ved projektafslutning kan give god feedback fra kunden, nye opgaver og gode anbefalinger til potentielle nye kunder.

 

Den store præsentation

Lad din faglighed skinne igennem med en grundig rengøring af arbejdspladsen: det er nu, du skal overlade kundens hjem til ham eller hende igen. For at få den største effekt skal der ikke være nogle tegn på alt det hårde arbejde, du har udført. Sæt de opbevarede møbler tilbage på plads, fjern alt værktøj og materialer, og tænk på belysningen. Dagslys er bedst, så træk gardiner og persienner fra, og tænd noget lys, hvis rummet er mørkt.

 

Træd et skridt tilbage

Maling og renovering af hjem er en meget personlig oplevelse. Giv din kunde tid og plads til at se det færdige resultat. Pres ikke på for at få hurtig feedback fra kunden men vær klar til at lytte, når kunden er klar til at svare.

 

Tilbyd et indblik

Kunder kan være nervøse, når de skal se det færdige resultat. Når de har haft tid til at fordøje indtrykkene, kan du tilbyde dem en professionel vurdering af resultatet og hvordan du føler, at processen har fungeret.

 

Anmod om feedback

Stol på dig selv, når du beder kunden om feedback. Lad kunden vide, hvor vigtigt det er for dig og vær parat til at lytte. Hvis kundens feedback er positiv, så spørg, om de er villige til at skrive en anbefaling.



AkzoNobel

Nordsjö Professional Expert app appstore google play