Nordsjö Expert app

Visualiser farven med det samme på væggen og find farve- og produktinformation
Se

Tre stemmer om digital maling

Forretning Kunde Arbejde
Nye digitale muligheder forandrer malerbranchen og giver fordele for alle parter. Læs om, hvordan virksomheden Leif Ekströms Måleri effektiviserer ved hjælp af Nordsjö Professionals digitale værktøjer, hvordan farvehandleren Måleriservice udnytter onlinesalg, og hvordan Nordsjö Professional selv arbejder for at gøre hverdagen nemmere for malere og handlende med deres digitale løsninger.
 


Shop online

 

Leif Ekströms Måleri i Malmø er en familieejet virksomhed gennem tre generationer. Virksomheden har ca. 20 medarbejdere, hvilket stiller store krav til organisation, effektivitet og omsorg for medarbejderne. Elisabeth Andell er økonomi- og personaleadministrator og har kun godt at sige om de nye digitale muligheder:
Det er supergodt. Man går aldrig glip af et nyt produkt, og man kan altid hurtigt finde oplysninger om produktet i stedet for at skulle ringe til butikken eller Nordsjö og spørge, som vi gjorde før. Samtidig kan vi se, at vi kan reducere antallet af kørsler, hvilket harmonerer godt med vores miljøpolitik.
Nordsjö Professional Shop er kernen i Nordsjös digitale tilbud. Den fungerer som en e-handelsplatform og informationsbank, men også som et økonomiværktøj, hvor man kan oprette projekter og knytte følgesedler og fakturaer til dem. Elisabeth Andell fortsætter:
Projektstyringen er meget vigtig. Man skal kunne se, hvad hvert projekt har kostet, og hvilke produkter man har brugt, for ofte har kunderne brug for at kunne gå tilbage og se, om noget f.eks. ikke fungerer.
At alle oplysninger er let tilgængelige, ser Elisabeth som et stort plus.
Først og fremmest er der hurtig adgang til sikkerhedsdatabladene for information om håndtering, og hvordan maleren skal bruge malingen, om den er brandfarlig osv. Vi skal vide, hvad vi har med at gøre. Sikkerheden har førsteprioritet.

Men hvordan påvirkes farvehandlerne af forandringerne?

 

Vi spurgte Mats Langmarker fra Malmö Måleriservice. Han fremhæver enkelheden og tidsbesparelsen, og at risikoen for misforståelser mindskes, når bestillingerne afgives online.
I dag afgiver mange stadig deres bestillinger telefonisk. Der kan ofte være tale om ganske store bestillinger, som tager tid at gennemgå over telefonen. Så er det bedre for begge parter, at bestillingen kommer på mail. Det sparer både tid og forhindrer fejl.
Mats beskriver også, hvordan forudbestillinger af maling online har ændret dagligdagen i butikken til det bedre, når det gælder kundepleje:
Når malerne henter maling i butikken, er der ofte tale om specielle farver. Det betyder, at der skal bruges tid på at vente på, at vi blander farverne. Men hvis de har afgivet bestilling på forhånd, er malingen færdigblandet og klar, når de kommer. Så kan vi benytte lejligheden til at tale om andre ting. Mange kommer nemlig forbi pga. den sociale kontakt, og så kan vi fokusere på det i stedet, hvis de har lyst. Hvis de har travlt, sparer de ganske enkelt tid ved at forudbestille.

Hvad siger Nordsjö om flytningen til nettet?

 

Petra Wågehed er sælger hos Nordsjö Professional. For hende er de største fordele, at onlinesalget og andre digitale værktøjer gør hverdagen nemmere for både farvehandlerne og malerne.
For malerne er fordelen, at de kan bestille på alle tider af døgnet og enten hente malingen i butikken eller få den bragt ud til arbejdsstedet. For farvehandlerne er det også nemmere at modtage bestillingerne på forhånd. Om morgenen kan der nemlig være meget travlt i butikken, så de ikke har mulighed for at tage telefonen.
Nordsjö Professional arbejder meget med at mindske stress og hjælpe malerne med at passe på sig selv og deres krop, og derfor udviklede de sidste år appen Nordsjö Pro Activity med styrkende og forebyggende øvelser, der er rettet specifikt mod professionelle malere. Elisabeth Andell fra Leif Ekströms Måleri var en af de første til at tage nyheden til sig og opfordre virksomhedens medarbejdere til at downloade appen.
Det er rigtig gode øvelser, og man kan se, at de er udviklet af professionelle. Jeg vil gerne rose appen til skyerne, det er bare et spørgsmål om at få folk til at forstå, hvor god den er.
Elisabeth forsøger at minde andre om appen så ofte, hun kan.
Jeg plejer at sige til vores malere, at hvis de har lidt tid til overs i løbet af dagen, kunne de måske lave en øvelse i et par minutter i stedet for at bruge tiden på Facebook.

 

 

Læs mere om alle Nordsjö Professionals digitale værktøjer

Shop Online

Nordsjö Professional Expert app appstore google play
Henter dataene, vent venligst...