Godt at se dig!
Ellers login via email.
Velkommen til Nordsjö
Ellers login via email.
Opret forbindelse
Tak!
Vores nyeste tips og inspirationer er på vej til din postkasse
Opret forbindelse
Glemt dit kodeord?
Indtast den e-mailadresse, der hører til din konto
Kontoindstillinger
Adgangskoden er blevet ændret
Glemt dit kodeord?
Would you spare a minute to answer 3 questions
Thanks!
We will send you colourful news every now and then.
Slet konto
Sæt en stopper for reklamationer
Måden du arbejder på i starten af et projekt ,kan hjælpe dig til at undgå reklamationer i slutningen af projektet
Ved at aftale arbejdsomfanget i en projektplan sammen med kunden reducerer du risikoen for reklamationer senere i forløbet. Her er nogle punkter, som er værd at huske.
Beskriv alle detaljer
Notér alle de opgaver, du har aftalt med kunden, på skrift i en opgørelse over arbejdets omfang. Anfør så mange detaljer som muligt, og påbegynd aldrig arbejdet, før du har en skriftlig aftale med kunden. Notér præcis hvilke vægge, der skal males, antallet af påføringer, mængden af maling inkl. farver og farvekoder, evt. forberedelsesarbejde, rengøring og grundinger, samt notér hvilke arbejder, der ikke er inkluderet. Se ‘Sådan indgår du kundeaftaler’ for yderligere information om, hvad du bør notere.
Lav et resumé
Et resumé fremhæver de vigtigste punkter i projektplanen og udgør en del af kundeaftalen. Mens kundeaftalen omfatter samtlige forretningsbetingelser, er resuméet en praktisk huskeseddel for de vigtigste detaljer: farvenavne og -koder, start- og slutdato, forberedelsesarbejder, slutkvalitet, arbejdets omfang og betalingsdato. Brug resuméet som en tjekliste.
Kontrollér regelmæssigt
Regelmæssig kontrol af arbejdet undervejs giver dig en mulighed for at justere projektplanen undervejs snarere end til sidst. Hvis kunden ikke er hjemme under arbejdet, er det en god idé at ringe til kunden med nogle dages mellemrum for at høre, om kunden er tilfreds med forløbet. Hvis kunden er på ferie, er det en god idé at sende dem e-mails med billeder af arbejdet, når det skrider fremad.
Farvevalget ligger hos kunden
Du skal naturligvis tilbyde kunderne din ekspertise omkring farvevalg, men for at undgå problemer senere er det vigtigt, at den endelige beslutning om farvevalget ligger hos kunden. Brug Visualizer-appen til at hjælpe dem med at træffe en beslutning og notér deres valg i kundeaftalen, så der ikke er risiko for diskussioner, når arbejdet er udført.
AkzoNobel
Tilføj en ny opgave
Tilføj en ny opgave
Redigér
Slet opgave
Er du sikker? Alle gemte noter, fotos og informationer vil blive slettet.
Gem farve
Gem under Min arbejdsplads
Gem produkt
Gem under Min arbejdsplads