Godt at se dig!
Velkommen til Nordsjö
Opret forbindelse
Tak!
Vores nyeste tips og inspirationer er på vej til din postkasse
Opret forbindelse
Glemt dit kodeord?
Indtast den e-mailadresse, der hører til din konto
Kontoindstillinger
Adgangskoden er blevet ændret
Glemt dit kodeord?
Would you spare a minute to answer 3 questions
Thanks!
We will send you colourful news every now and then.
Slet konto
Sådan håndterer du for sen betaling
For sen betaling behøver ikke at give dig hovedpine. Ved hjælp af en enkel metode kan du slippe for at rykke kunderne og i stedet bruge din energi på at udføre godt malerarbejde

For sene betalinger påvirker din likviditet, og når du skal rykke for betaling, kan det sætte dine kunderelationer på spil. Men der er en enkelt metode, der kan gøre denne proces meget nemmere.
Oplys dine forretningsbetingelser
Angiv tydeligt dine forretningsbetingelser i dine tilbud og kundeaftaler. Betalingsfristen er normalt 30 dage fra fakturadato, og det er bedst aldrig at påbegynde arbejdet uden en underskrevet kundeaftale. Det kan også hjælpe at oplyse om evt. morarenter på dine fakturaer (se Venter du stadig? herunder).
Rykkere
Hvis betaling ikke sker til tiden, er det vigtigt at sende dine kunder en rykker så hurtigt som muligt. Gør det kort og venligt med en fast tekst, så du ikke skal udarbejde en ny tekst hver gang. Her er et eksempel:
Kære (kundenavn),
Dette er en venlig påmindelse om, at betalingsfristen for følgende faktura er overskredet.
Fakturadato: (indsæt dato for den oprindelige faktura)
Faktura nr.: (indsæt oprindeligt fakturanummer)
Beløb: (indsæt fakturaens samlede beløb)
Vil du venligst oplyse, hvornår jeg kan imødese din betaling?
På forhånd tak.
Hvis du har mange faktureringer, kan det være en hjælp at indtaste alle faktureringer i et kalendersystem i dit bogholderi, så du straks kan se, når en faktura er forfalden.
Kontoudtog
Hvis det ikke hjælper at sende en rykker – og husk altid at følge e-mails op med et venligt telefonopkald – er næste skridt at fremsende et kontoudtog. Dette er mindre detaljeret end en faktura men gør tydeligt opmærksom på det beløb, der er forfaldent til betaling.
Venter du stadig?
Retslige skridt og inkassobureauer bør være sidste udvej, men det kan være en hjælp, hvis du gør opmærksom på disse muligheder allerede fra starten. En passende morarente for forfaldne betalinger fastsættes i de fleste lande af Nationalbanken.
AkzoNobel

Tilføj en ny opgave
Tilføj en ny opgave
Redigér
Slet opgave
Er du sikker? Alle gemte noter, fotos og informationer vil blive slettet.
Gem farve
Gem under Min arbejdsplads
Gem produkt
Gem under Min arbejdsplads